Handelsbetingelser

Handelsbetingelser for varer 

Generelle oplysninger

Juridisk navn: Rosenbud ApS
Organisationsform: Anpartsvirksonhed
CVR-nr. 42971065
Adresse: Vådebjergvej 6, 4773 Stensved
E-mailadresse: info@rosenbud.dk
Telefonnummer: +45 6113 9000

Stiftet i 2012

Betaling

Betaling modtages med betalingskort: Dankort, Visa Dankort, Visa elektron, Visa, Master card og Maestro card. Der tages ikke gebyr for betaling med kort.

Betaling trækkes på din konto, når varen afsendes.

Mobilepay eller direkte bankoverførsel. Vær dog opmærksom på, at bankoverførsel ikke er beskyttet af indsigelsesordningen.

Ved bankoverførsel, skal beløbet være Rosenbud i hænde inden 5 hverdage, hvis ikke, annulleres ordren. Ved bankoverførsel betaler køber alle gebyrer, også for veksling af anden valuta.

Fragt

Levering primært med GLS til alle adresser i Danmark, med de til enhver tid gældende priser.

Faste fragtpriser i Danmark til pakkeshop og levering hjem. Enkelte produkter er inkl. fragt.

Ved valg af levering hjem, accepterer du at varen stilles på et sted, angivet af dig.

For at vælge levering hjem til dig, skal du aktivt angive et sted pakken kan stilles og samtidig accepterer du, at du overtager ansvaret for pakken, når den stilles.

Pakkeshop

Hvis du ikke har hentet din pakke i pakkeshoppen indenfor 7 kalenderdage, vil pakken blive sendt retur til os.

Ønsker du pakken gensendt vil du blive opkrævet de reelle omkostninger for returfragt samt de reelle omkostninger for at sende pakken igen.

Hvis du ikke har hentet din pakke, kan det ikke betragtes som en fortrydelse af købet. En fortrydelse kan kun ske ved, at du kontakter os og giver udtrykkeligt besked til os om at fortryde købet.

Ved manglende afhentning af din pakke hos pakkeshop som følge af fortrydelse af købet hæfter du for de reelle returomkostninger.

Levering til udlandet

Levering til Tyskland og Sverige er til nærmeste postudleveringssted, fragtprisen fremkommer i check-out.

Rosenbud leverer til udvalgte lande i EU, kontakt os for nærmere information.

Leveringstiden for varen – 1-7 hverdage. Vi bestræber os altid på den hurtigst mulige levering og normalen er næste dag ved bestilling inden kl 12 i Danmark. Levering op til 14 dage uden for Danmark.

Ved levering, gælder at såfremt pakken ikke afhentes, vil pakken enten returneres eller destrueres og udgiften herfor vil tilfalde kunden.

Sådan forholder du dig, hvis du modtager en beskadiget pakke

Er din pakke beskadiget, så kan du nægte at tage imod pakken

Er indholdet i din pakke beskadiget, skal du kontakter os inden 3 hverdage fra modtagelse.

HUSK
- Tag ikke indholdet i brug.
- Gem alt emballage (både indre og ydre), indtil sagen er afsluttet. 
- Pakken må ikke flyttes fra leveringsadressen.

Tag følgende billeder og send dem til os:
- Alle pakkens udvendige flader.
- Den samlede indvendige beskyttelse.
- Det skadede indhold.
- GLS-labelen skal være synlig på et af billederne. 

Abonnement

Disse Abonnementsbetingelser finder kun anvendelse såfremt du er tilmeldt et abonnement hos Rosenbud. Abonnementsbetingelserne supplerer de ovenfor beskrevne Handelsbetingelser. I tilfælde af uoverensstemmelse mellem Handelsbetingelserne og Abonnementsbetingelserne, har Abonnementsbetingelserne forrang.

Abonnementsforholdet

Når du opretter abonnement på et eller flere produkter, kan du se på din ordrebekræftelse, at produktet/produkterne er oprettet på abonnement. Rosenbud sender herefter løbende produkterne til dig, indtil abonnementet udløber, opsiges eller ændres. Du kan selv foretage ændringer og/eller opsige dit abonnement på din abonnement side, eller ring til os på 61139000 og vi kan hjælpe dig. Abonnementer med en bindingsperiode på 6 måneder kan ikke opsiges før udløb. Rosenbud vil løbende sende dig e-mails vedr. dit abonnement, dine abonnements forsendelser og betaling. Du har selv ansvaret for at opdatere din e-mail adresse på din Rosenbud profil. Du skal være minimum 15 år for at oprettet et abonnement.

Abonnementslevering

Alle abonnement leveringer sker til din nærmeste GLS pakkeshop, skulle du ønske en anden GLS pakkeshop, så skriv det i bemærkninger på din ordre eller ring til os.

Betaling af abonnement

For at oprette et eller flere produkter på abonnement kræves betaling via betalingskort. Når du opretter et eller flere produkter på abonnement accepterer du, at Rosenbud automatisk og løbende må trække penge på det betalingskort, du har knyttet til abonnementet. Pengene trækkes hver gang Rosenbud afsender abonnement produktet/produkterne til dig. De almindelige kortholderregler, herunder hæftelsesregler, som du har indgået med kortudstederen finder også anvendelse, når du bruger dit betalingskort til abonnementskøb på rosenbud.dk. Betalingen sker på samme måde som ved almindeligt kortkøb, hvor du selv indtaster dine betalingskortoplysninger. Du skal dog kun indtaste dine betalingsoplysninger første gang du opretter dig som abonnent på rosenbud.dk. 

Dine betalings- og kortoplysninger bliver gemt hos Rosenbuds certificerede samarbejdspartner. Det er kun Rosenbuds PCI certificerede samarbejdspartner - og ikke Rosenbud - som får adgang til dine kortoplysninger. 

Manglende betaling

Du har selv ansvaret for at opdatere dine betalingsoplysninger, hvis dit betalingskort bliver spærret eller udløber. I tilfælde af at det ikke har været muligt for os at trække penge på dit kort, uanset om det skyldes forkerte kortoplysninger, manglende dækning på betalingskortet eller anden fejl, modtager du en række påmindelsesskrivelser via e-mail. Såfremt du ikke har opdateret dine betalingsoplysninger rettidigt, vil du opleve at dine leveringer annulleres.

Opsigelse

Dine produkter på abonnement kan let og når som helst opsiges. Dog undtaget "Rovmider i seks måneder" Det skal dog ske minimum 48 timer før en kommende abonnement levering, ellers vil vi ikke kunne nå at stoppe leveringen.

Pausering af abonnement

Hvis dit abonnement er sat på pause og du ønsker at genoptage det, vil de på genoptagelsesdatoens betingelser for abonnement være gældende. Det vil betyde at en eventuel prisregulering af vare eller fragtpris  vil være gældende

Ændringer af dine oplysninger

Har du ændringer til dit abonnement, f.eks. adresseændringer, ændringer til frekvens eller lign. kan du ændre dette ved at følge det link der er i din abonnementsbekræftelse. Det er dit eget ansvar at oplyse adresseændringer, da vi ikke automatisk får besked herom. Ændringer skal meddeles senest 48 timer før de skal træde i kraft.

Behandling af persondata vedr. abonnement

For at du kan indgå abonnementsaftale med Rosenbud, har vi brug for følgende oplysninger:

  • Navn
  • Adresse
  • Telefonnummer
  • E-mail adresse
  • Oplysninger om dine køb
  • Kortoplysninger - ikke til Rosenbud - men til Rosebuds samarbejdspartner Stripe Technology Europe Ltd.

Vi behandler dine personoplysninger med det formål at kunne levere varerne til dig, og for at kunne behandle henvendelser vedrørende dit abonnement. Dine oplysninger vil desuden blive brugt til profilering for at få viden om dine produktpræferencer, så vi kan målrette vores markedsføring til dig. Behandlingen sker i henhold til reglerne i vores Privatlivs- og Cookiepolitik . I det dokument kan du læse mere om, hvordan dine oplysninger behandles, hvornår de slettes, og hvilke rettigheder du har som registreret.

Levering til erhvervskunder

Vælges levering til erhverv, vil alle ekstra udgifter ved forgæves levering eller genlevering pålægges erhvervskunden betaling herfor og der tillægges et gebyr på 150,-

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesretten bortfalder ved bestilling af specialfremstillede produkter, eks hønsehuse der bygges til kunden efter bestilling på rosenbud.dk.

Fortrydelseretten kan ikke gøres gældende ved rovmider, da de har begrænset holdbarhed.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvis, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare. Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti, eller den sidste del.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen, til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb.

Du kan sende en mail til info@rosenbud.dk, ringe på tlf. +45 61139000 eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du har 14 dage efter din fortrydelse af købet til at sende vare retur til Rosenbud.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Du skal vedlægge en kopi af faktura. Ekspeditionen går hurtigere hvis, du ligeledes udfylder vores formular.

Hvis du ikke afhenter din pakke i pakkeshop og den derfor sendes retur til Rosenbud, vil du blive opkrævet et gebyr for returforsendelsen samt administrationsomkostninger på 49,- , svarende til vores omkostninger og ønsker du din pakke genfremsendt, må du betale for en ny forsendelse.

Fortrydelsesret for erhvervskunder

Der er ikke fortrydelsesret for erhvervskunder.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig fra ca. 100,- til 1.200 DKK.

Du kan finder skema til returnering vedhæftet din ordrebekræftelse.

Ingen fortrydelsesret

Følgende aftaler kan ikke fortrydes: Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.

Specialfremstillede varer, som først fremstilles efter bestilling hos rosenbud.dk.

Særlig ved returnering af Rovmider
Da Rovmider er levende dyr, kan vi desværre ikke acceptere delvis fortrydelse af dit køb såfremt dette kun indeholder rovmider.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:

Rosenbud
Vådebjergvej 6
4773 Stensved
Danmark

Du kan også fortryde købet ved at give os besked, og aflevere den personligt på ovenstående adresse dog kun mod forudgående aftale.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Fortrydelsesret i erhvervskøb

Der er ikke fortrydelsesret for erhvervskunder

Bytteret ved julegaver

Rosenbud tilbyder, at varer købt i december kan byttes til anden varer indtil 20. januar det efterfølgende år.

Det er dog en betingelse, ved benyttelse af bytteret at varen er i uåbnet og intakt emballage.

Køber afholder alle udgifter ved returnering og fragt af ny vare.

Reklamationsret

Købelovens mangelsregler gælder for varekøb.

Når du handler hos os som forbruger, har du reklamationsret i 24 måneder.

Du skal altid tage kontakt til kundeservice på 61139000, før du sender varer retur.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:

Rosenbud
Vådebjergvej 6
4773 Stensved
Danmark

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Reklamationsret for erhvervskunder

Der er 1 års reklamationsret for erhvervskunder og reklamation skal ske straks.

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver dine personoplysninger for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Rosenbud og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Den dataansvarlige på rosenbud.dk er Vibeke Pold.

Som registreret hos Rosenbud, har du altid ret til at sende os dine indvendinger mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven. Henvendelse i den forbindelse sendes til: info@rosenbud.dk.

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@rosenbud.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

kpo.naevneneshus.dk/External

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her: http://ec.europa.eu/odr.

Fortrydelsesformular

Denne formular kan udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten skal gøres gældende.

Til:

Rosenbud
Vådebjergvej 6
4773 Stensved
Danmark

E-mail: info@rosenbud.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer:

Ordrenr: ______________

Bestilt den: __ /__ /____

Modtaget den: __ /__ /____

Forbrugerens navn: ________________

Forbrugerens adresse: ______________________________________________

Forbrugerens underskrift: ____________________________ (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 17.oktober 2023